Bali – Dag 3 – Kuta

Vandaag staat Kuta op de planning, lekker ontbijten bij een Warung met Nasi als het even kan en daarna genieten van de balinese zon op het strand. S’ochtends vlak voor ons vertrek stapt de schoonmaker Putu ons huisje binnen. Hij vertelt ons over de grootste tempel van het eiland waar een aantal speciale ceremonies gehouden worden. Zo is er een ceremonie die maar 1 keer in de honderd jaar gehouden wordt.

Na dit leuke verhaal over de balinese cultuur staat Darman voor de deur en hij brengt ons naar een vriend van hem waar we tickets kunnen kopen. Eenmaal bij de vriend aangekomen bleek hij het gehad te hebben over een waterglijbaanpark en niet over een waterval. We moeten zijn vriend helaas teleurstellen en we vervolgen onze weg naar het strand van Kuta.

We wandelen wat rond in Kuta en worden gelijk van alle kanten belaagd of we kleding willen kopen. We kijken gauw wat rond en lopen door. Op naar de warung want we hebben honger. Bij deze iet wat sjofel uitziende tentjes vindt met name Annemijn het spannend of het eten wel goed gemaakt zou worden. We krijgen echter overheerlijk klaargemaakte gerechten.

Na het eten wandelen we door Kuta op zoek naar een winkeltje waar we iets van strandlakens kunnen kopen en we stuiten op een stoffenwinkel. Voornamelijk dankzij de ijzeren onderhandel skills van Matthijs lopen we de deur uit met twee mooie lakens. We settelen ons op een mooi schaduwplekje op het strand en na het omkleden duiken we de zee in. De hele dag spelen we lekker in de golven en genieten van het luie leventje. Het enige wat de rust verstoord zijn de verkopers die de hele dag komen vragen of we nu wel een temporary tattoo willen. Niet, een massage dan wel?

De dag sluiten we af met een mooie zonsondergang aan het strand en een etentje bij Yulia’s Kitchen. Voor de terugreis maken we een wedstrijdje van de prijs voor de taxi. Maar iets boven ons bedachte budget stappen we in de auto en gaan we terug naar huis. De avond brengen we door met een muziekje en een bloedstollend spannend potje regenwormen.